2013. augusztus 28., szerda

Lelki változások 3

A test és a lélek szoros egységet alkotnak. Nincs olyan változás a testben, amit a lélek ne észlelne, és nincs olyan változás a lélekben, ami ne lenne hatással a testre. A jóga tudománya mindezt több ezer éve leírta. A mai kor embere sajnos ezt az egyszerű elvet elfelejtette. Testi szinten próbálják gyógyítani a testi betegségeket. Lelki úton a lelki betegségeket. Nem veszik figyelembe, hogy az egyikben történő változás mit idéz elő a másikban.(példa: egy beteg erős gyógyszereket kap betegségére, amik súlyos mellékhatásokat okoznak, emiatt a beteg depressziós lesz, ez pedig hátráltatja gyógyulását)


Ha az embert akarjuk gyógyítani, és nem a betegséget, akkor figyelembe kell vennünk minden tényezőt, ami arra az emberre hatással van. Ha már annyira test orientáltak vagyunk, akkor kezdjük az étkezési szokásokkal, testmozgással, majd folytassuk a társas kapcsolatokkal, érzelmi élettel. Minden és mindenki befolyással van ránk, akivel találkozunk.

Tegnap meglátogattam kedves családterapeutámat(igen, a pszichológusok sem tudják meggyógyítani magukat :)) ,aki mindig nagyon jó hatással van rám, mert amikor bizonytalan vagyok, segít dönteni, ha elmondom a gondolataimat, segít tovább gondolni azokat. Egyet értett velem abban, hogy ha el is kezdem a Gerson terápiát, pszichoterápiára rendszeresen el kellene járnom. Folyamatosan őrlődöm a testi és lelki gyógyítás között. Egyiket sem szeretném elhanyagolni, ez egy nagyon fontos kérdés, mert végül is az életemmel játszom. Jó döntést kell hoznom. Hétfőn megyek a Gerson központba, remélem sok kérdésemre választ kapok majd, és tudjuk úgy alakítani a terápiát, hogy a lelkemet se kelljen elhanyagolni. Terapeutám szerint arra lenne szükségem, hogy végre"fel tudjak lélegezni", és tudjak élni, úgy, ahogy én szeretném. Tegyem le a családunkban oly gyakori mintázatot, ami nem más, mint, hogy a nők nem a saját életüket élik, hanem olyat, amit rájuk kényszerítenek. El kell fogadnom, hogy egy 8 órás stresszes munka nem mindenkinek való, és ne legyen amiatt bűntudatom, hogy nem vagyok a társadalom hasznos tagja. Elvégre engem a pénz sosem érdekelt, az legyen a férjem feladata, ő úgyis imád azzal foglalkozni. Engem a testmozgás, a jóga, az írás és a spiritualitás vonz, miért ne teljesedhetnék hát ki ezekben?

Rengeteg visszajelzést, biztatást kaptam, és aminek nagyon örültem, hogy sokan a tanácsomat is kérték nehéz élethelyzetükben. Szerettem volna egy személyes tanácsadást beindítani, de nem igazán volt rá kereslet.(eleinte ezt is kudarcként éltem meg) Most már nem bánom. Ha az írással tudok segíteni másoknak, akkor elfogadom, elvégre szeretek írni, és valljuk be, egy számítógépesített világban élünk, ahol már szinte könnyebben kommunikálnak az emberek cseten keresztül, mint a valóságban. Szóval továbbra is biztatlak, hogy keress meg, ha úgy érzed, segíthetek valamiben, persze csodát ne várj(azt egyébként sosem, ha pszichológushoz mész), mert nincs még sok élettapasztalatom, és szakmai tapasztalatom sem, de néha már magában az is segít, ha leírod a problémádat, és gondolkodsz rajta. A probléma megoldása mindig benned van, más sosem fogja tudni megoldani helyetted. 

szeretettel: Annao

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése