Magamról

Saját fotó

Sziasztok! Annao vagyok, 27 éves, GIST-es beteg. A GIST egy ritka rosszindulatú daganat fajta, mely főleg a tápcsatornában alakul ki. Nálam a gyomor lett a célpont. Akkor jutottam arra az elhatározásra, hogy naplóba foglalom, mindazt ami történik velem, amikor lemondtam a hagyományos orvosi kezelésről, egyrészt mert hatástalannak bizonyult, másrészt lassan 80 évesnek éreztem a testem a sok mellékhatás miatt. Ráadásul az orvosok nem ígértek végleges gyógyulást, csak tüneti kezelést ezzel a módszerrel.
Úgy döntöttem, belevágok a Gerson terápiába. Egy ideig elhivatottan végeztem, majd váltottam a makrobiotikára, mostanában pedig a magam által kitapasztalt ösvényen járok. A CT eredmények azt igazolják, van értelme csinálni! Kialakítottam egy élhető életmódprogramot, tornavideókkal, étkezési tanácsokkal, receptekkel, meditációs hanganyagokkal, melyeket főleg az októberi és novemberi blogarchívumban találtok. Rövidesen pedig átláthatóbban egy tervezett honlapon. Ha beteg vagy, vagy csak érdekel a betegségem története, lapozz vissza a blog elejére. Zöld forma az új mottó: fitt test, lelki harmónia és hosszú egészség a természet erejével! 
LÉGYSZI CSATLAKOZZATOK HOZZÁM A FACEBOOKON A Zöld Forma NEVŰ KÖZÖSSÉGHEZ, A HONLAP KB. MÁSFÉL HÉT MÚLVA LESZ ÉLES, DE ADDIG OTT IS OSZTOK MEG CIKKEKET

2013. október 23., szerda

Stressz és jóga

Fogadjátok szeretettel egy kedves barátnőm gondolatait a stresszről:

"Stresszkezelés: Hallottál már arról, hogy stressz? Másról sem hallasz? Érint téged? Kit nem? Na de tudod -e kezelni? Betegségeid magas százaléka-ha nem az egész-akkor kap szabad utat a testben, amikor a környezet hatásaival szemben védtelen vagy, kiszolgáltatott, azaz belső erőd kisebb, mint a külső. A betegség előbb mindig lelki síkon jelentkezik, csak később tevődik át a testre. A bajok forrása a külső hatásokkal szemben való gyengeség. Egyszerű a választás meg kell erősödni. Jó vicc-mondod és nagyot sóhajtasz-azt hogyan kell? A stressz önmagában nem egy kártékony valami, mert az csak úgy van. Nem is jó, nem is rossz- attól függ, hogyan kezeled. Az öröm lehet éppen olyan magas faktorszámú stressztermelő tényező, mint a bosszúság, a méreg, a harag.Attól függően, milyen módon alkalmazkodsz a külső hatásokhoz. Van, hogy az örömteli események, a kellemes dolgok is borzasztó izgatottságot eredményeznek, amit nem tudsz sem takargatni, sem kezelni, ezért eluralkodnak rajtad , és hasonló tüneteket eredményeznek, mint az ellenkezője. Nem beszéltünk a váratlan rossz hírekről sem, bosszúságról, tragikus eseményekről, amik valóban hirtelen szakadnak a nyakadba, és nemcsak feldolgozni, de felfogni is nehezen bírod. Van azonban még egy helyzet, ami ennél is gyilkosabb: a lassú, időtlen stressz. Aminek van talán eleje, de hogy vége is lesz-e..?
Az első helyzet a hirtelen lecsapó stressz helyzetre. AZ ami gyorsan jön és gyorsan múlik. Mi a jó hozzáállás?-ezen gondolkodsz. A hirtelen stresszben fontosa gyors reagálás, ez az életben maradás feltétele , olyan képesség ami megvéd a hirtelen haláltól. Gyorsan menekülni, vagy gyorsan visszavágni, de semmiképen se benne maradni. A stressz ebben a helyzetben szó szerint életmentő. Pontosabban nem a stressz hanem a rá adott válaszreakció.
A második helyzet az átmeneti stressz helyzete, amikor tudod hogy nem fog sokáig tartani, azonban benne lenni így sem problémamentes. Menekülj!! De mi van ha erre nincs módod és el kell viselned? Éld meg az elfogadást és erősítsd meg magad. Számtalan napi szituáció okoz ilyen rossz érzést, amit kénytelen-kelletlen át kell élned, pedig kiráz tőle a hideg.
A kulcsszó, az alkalmazkodás. A megoldáskeresés, hiszen a stressz a mindennapos vendég az életünkben, de kell a mozgás és kell a lendület is.
Ha nem alkalmazkodsz, a rád ható energia átjár és megesz.

Megoldás: 1. A fizikai állapot javítása testedzéssel, a felvett élelmiszerrel, a helyes légzéssel, és a káros szokások megszüntetésével.
2. Az életenergia szintjének növelése a mindennapi örömökről, a természet csodáiról, a család melegségéről és a barátokról beszélek. Cél, hogy ne merülj le nagyon gyorsan, képes legyél a hosszú védekezésre, és a megmentő feloldásra. Hogy soha ne add fel!"


Ugye, milyen jó kis összefoglalás? Örülök neki, hogy egyre elterjedtebb, és elfogadottabb, hogy a betegségeknek igenis van lelki háttere, és ha valaki beteg, a lélekkel is foglalkozni kell. Bár Gersonosok szerint a stressz is igazából a májat gyengíti, mivel a stresszhormonokat a májnak kell lebontani. Ebből következik az, hogy akinek egészséges a mája, a stressz sem tudja megbetegíteni. Látok benne némi igazságot, de minden folyamatot ennyire átváltani testi szintre még számomra nem teljesen elfogadható.
A testmozgás már régóta meghatározó az életemben. Eleinte természetesen én is azért kezdtem mozogni, hogy szebb alakom legyen tőle. Aztán megszerettem. Nehezen tudok relaxálni, és úgy igazán elengedni magam, nekem a mozgás ebben segít. Edzettem nem is olyan rég elég keményen, intervall és súlyzós edzések. Most visszagondolva már feleslegesnek tartom az ilyen intenzív edzést, mert egy ponton túl csak kizsigereljük vele a testünket, ahelyett, hogy feltöltenénk. Megtaláltam a számomra legideálisabb testmozgást, amitől szintúgy feszes lesz a testem, de közben megnyugtat, feltölt, és inkább kapom tőle az energiát, nem pedig elveszi tőlem. Igen, ez a jóga.

A hatha jógának, amit manapság legtöbben ismernek, a testgyakorláson keresztül célja elérni a teljes relaxációt. Merthogy ez az igazi célja a jógának, a magunkba fordulás, mély relaxáció elérése, ahol természetfeletti dolgokat tapasztalhatunk meg. Több jóga irányzat egyáltalán nem használ testgyakorlást az ellazulás elérésére, sőt haszontalannak is tartják az időt ilyesmire pazarolni. A jóga igazából egy tudomány, ami egy módosult tudatállapot elérését tanítja, a test csak egy burok a lélek körül, és állítólag fel lehet emelkedni egy magasabb tudat állapotba, ahol nincs is többé szükség a testre.
A hatha jóga tehát a legelterjedtebb, a mai rohanó világban talán az emberek ezzel tudnak legjobban azonosulni, hiszen adva vannak a gyakorlatok, csak követni kell őket, mint egy aerobic órán. Az az igazság, hogy nekem is ezt a legkönnyebb követnem, és nem is erőltetem magamra a céltalan relaxációt, mert a mozgás során el tudom azt érni. Ezek a gyakorlatok bárki számára hozzáférhetők, az interneten rengeteg leírás, és videó van. Én is csak egyszerűen torna videókra tornázom, amikor valami könnyebbre vágyom, akkor Wai Lana-t veszem elő, ha jobb erőben vagyok, akkor dinamikus jógát végzek. 


Az egyik kedvencem, a Napüdvözlet. A test minden porcikáját átmozgatja, és harmonizálja az egész test működését. Erősít, és rugalmas is leszel tőle. Jó edzést :)

Annao

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése