Magamról

Saját fotó

Sziasztok! Annao vagyok, 27 éves, GIST-es beteg. A GIST egy ritka rosszindulatú daganat fajta, mely főleg a tápcsatornában alakul ki. Nálam a gyomor lett a célpont. Akkor jutottam arra az elhatározásra, hogy naplóba foglalom, mindazt ami történik velem, amikor lemondtam a hagyományos orvosi kezelésről, egyrészt mert hatástalannak bizonyult, másrészt lassan 80 évesnek éreztem a testem a sok mellékhatás miatt. Ráadásul az orvosok nem ígértek végleges gyógyulást, csak tüneti kezelést ezzel a módszerrel.
Úgy döntöttem, belevágok a Gerson terápiába. Egy ideig elhivatottan végeztem, majd váltottam a makrobiotikára, mostanában pedig a magam által kitapasztalt ösvényen járok. A CT eredmények azt igazolják, van értelme csinálni! Kialakítottam egy élhető életmódprogramot, tornavideókkal, étkezési tanácsokkal, receptekkel, meditációs hanganyagokkal, melyeket főleg az októberi és novemberi blogarchívumban találtok. Rövidesen pedig átláthatóbban egy tervezett honlapon. Ha beteg vagy, vagy csak érdekel a betegségem története, lapozz vissza a blog elejére. Zöld forma az új mottó: fitt test, lelki harmónia és hosszú egészség a természet erejével! 
LÉGYSZI CSATLAKOZZATOK HOZZÁM A FACEBOOKON A Zöld Forma NEVŰ KÖZÖSSÉGHEZ, A HONLAP KB. MÁSFÉL HÉT MÚLVA LESZ ÉLES, DE ADDIG OTT IS OSZTOK MEG CIKKEKET

2014. május 14., szerda

Egészség megőrzés innen-onnan

Ebben a bejegyzésben megpróbálom összefoglalni, hogy az elmúlt évek alatt milyen tapasztalatokra tettem szert, ami hozzájárul egészségünk megőrzéséhez. Támpontot adhat betegeknek, akik most akarnak rátérni a gyógyulás útjára, de egészségeseknek is, akik szeretnének azok maradni. Sokféle táplálkozási elvet követtem és ismertem meg mélységében, hatásait magamon tapasztaltam, így azt hiszem van jogosultsága annak, hogy egy ilyen életmód javaslatot közzé tegyek.

Táplálkozás:
Alapvető dolog, hogy mivel táplálkozunk, hisz abból épül fel testünk. Ízfokozókra, tartósítószerekre, színezékekre, stb. nincs szükségünk. Szinte minden, amit a boltban lehet kapni, ezekkel van tele. Akkor mit együnk?
Csakis magunk által készített ételt, vagy ha mindenképp bolti(pl. konzerv), akkor az legyen bio, ezekhez nem adnak annyi adalékanyagot. Sokan azt gondolják majd, hogy nekik nincs idejük főzni. Nem is kell minden nap órákat a konyhában tölteni. Az egyszerű, tápláló ételek gyorsan elkészülnek, és főzhetünk több napra is, az ételeket aztán adagolva bedobozoljuk.
- ne együnk húst. Személy szerint én semmilyen állati eredetű dolgot nem eszem. Pedig a makrobiotikus étrend engedélyezi számomra a heti egyszeri halfogyasztást, de lemondtam róla. Megtanultam tisztelni az életet, szerintem sokan bele sem gondolnak mit esznek, amikor beleharapnak egy hamburgerbe. Hogy mi mindenen ment keresztül az a szegény állat, mire belekerült a zsömlébe, mennyit szenvedett, mennyi gyógyszert tömtek belé, és aztán mi lesz vele a gyomrodban, ha megetted. Évekig ettem húst, bár annyira nem szerettem sosem, de most kifejezetten felfordulna a gyomrom ha ennem kéne. Sokan azt hiszik, ha nem esznek húst, nem lesz majd erejük. Igen, ez lehetséges egy darabig, mert ha áttérsz egy könnyebb, egyszerűbb étrendre, a tested rögtön öngyógyítani kezd, ehhez pedig természetesen energia kell.
- tökéletes fehérjepárosítás a gabona, hüvelyesek és magvak. Ezek képezzék étrendünk alapját idényzöldségekkel és gyümölcsökkel együtt. Olyan alapanyagokat vásároljunk, melyek a mérsékelt égövön megteremnek, semmi szükségünk a narancsra, banánra és társaira, túlzottan hűtő hatásúak.
- tavasszal és nyáron együnk több friss, nyers zöldséget, gyümölcsöt, melyeknek szezonjuk van, pl. újhagyma, retek, saláta. Ősszel és télen pedig a hosszan eltartható gyökér zöldeket, pl. sárgarépa, petrezselyem, vagy savanyú káposztát, almát, stb....
- ez már közhelyes, de azért leírom, minimalizáljuk a sót, iktassuk ki a cukrot, alkoholt, feldolgozott élelmiszereket.
- reggelire jó választás lehet a zabkása, különböző pelyhek, legjobban a főtt gabonák. Süthetünk teljes értékű kenyeret, ezek finomak zöldséges feltéttel.
- ebédre finom és kiegyensúlyozott pl. egy lencsefasírt barna rizzsel és friss salátával.
- vacsorára pedig mondjuk egy zöldség krémleves pirított magvakkal megszórva, töltött káposzta rizs helyett árpagyönggyel, hús helyett tofuval.
- tízóraira, uzsonnára frissen préselt levek, aszalt gyümölcsök, magvak, rizspuding, stb.
- persze ezek csak ötletek, szerintem semmi baj nincs azzal, ha mondjuk 2 napra előre főzöl, és ugyanazt eszed ebédre és vacsorára.
- sokszor olvasom, és hallom, hogy a nehéz munkát végző férfiak egy ilyen étrenden éhen halnának. De ha jól megnézzük bőven van benne szénhidrát(gabonák, gyümölcsök), fehérje(hüvelyesek, magvak) és zsírok is(magvak). Valamint az ember annyit eszik ezekből amennyi csak jólesik, így ad elég energiát is. Maximum a "mozdulni sem bírok, úgy tele ettem magam" érzés fog elmaradni, mert nem terhelik úgy le a gyomrot, és ezért tűnhet úgy, hogy nem ettél eleget.

Életmód
Töltsünk minél több időt a természetben. Csodáljuk meg a növények és állatok sokszínűségét, elevenségét, hallgassunk madárcsicsergést, érezzünk a mindenből áradó életerőt. Ha beton rengetegben élsz, és nem sok lehetőséged van kimozdulni, szerezz be minél több szobanövényt.
Végezzünk könnyű testmozgást, ami felfrissíti vérkeringésünket, erősíti belső szerveinket. A könnyűt hangsúlyoznám, ugyanis nem értek egyet a ma divatos edzésekkel(igen, ezt is próbáltam), melyek ugyan nagyon szép izmos testet eredményeznek, de semmi szükség az amúgy is stresszes életvitelben egy plusz stressz faktorra. A jóga és hasonló testmozgások harmóniába hozzák az egész testünket-lelkünket, és ha valakinek annyira fontos a feszes test, több izomerőt igénylő gyakorlatokkal ez is elérhető(pl. dinamikus jóga) Továbbá nem értek egyet a fehérjeporok fogyasztásával sem, a gyártóik manapság nagyon jól megélnek, de főleg akik húst is esznek, elég fehérjét fogyasztanak, semmi szükség a kiegészítésre. De még hús nélkül is simán fedezhetjük a napi fehérjeszükségletünket.
Legyünk megbocsátóak, éljünk a jelenben, és ne gyötrődjünk a múlt és az esetleges jövő hibáin.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése